Illustreeriv foto Internetist.
On esitatud väiteid, et Kose Vallavalitsus ei ole Kanavere vaidluse osas midagi ette võtnud. Olgu siinkohal ära toodud Kose Vallavalitsuse vastus. Ja olgu siinkohal esitatud ka kinnitus, et Alansi-Kirivalla-Lutsu ajaraamat on selles küsimuses neutraalne. Me ei ole ühe või teise või kolmanda osapoole paadis, vaid hoiame sündmustel silma peal seetõttu, et Kanavere on Kirivalla naaberküla. Kõik meie külade elanikud, kes Tallinnas tööl käivad, sõidavad iga päev Kanavere külast läbi, Auelepa alast mööda. See ületab meie külade elanike jaoks uudisekünnise.
Olgu siinkohal selgelt välja öeldud ka see, et senise info põhjal ei ole ka ma isiklikult lennuraja vastu. Oma lapsepõlvest mäletan, et näiteks nõukogude ajal lendasid sageli mingid "metsavahid" või "moosiriiulid" ringi, neid kasutati nõuka ajal väetise külvamiseks põldudele, või mürgitamiseks, midagi sealt alla pritsiti. Ma ei mäleta, et see müra oleks olnud häiriv, pigem oli tekitasid lennumasinad põnevust. Aga - see on vaid minu tagasihoidlik arvamus.
KOSE
VALLAVALITSUS
Lp /isikuandmed eemaldatud/ Teie 11.10.2012
Lp /isikuandmed eemaldatud/
Lp /isikuandmed eemaldatud/ Meie 09.11.2012 nr 7-1.2/1420-1
Kanavere küla Auelepa
kinnistu detailplaneeringu vaidlustamine
Olete esitanud Kose Vallavalitsusele avalduse, et
Kanavere külas Auelepa kinnistu detailplaneering ei ole vastavuses Kose valla
üldplaneeringuga. Vastame Teie kirjas oleva numeratsiooni alusel.
1. Väidate, et Kanavere külas on mulla boniteet
suurem, kui 40 ja tegemist drenaažkuivendusmaaga. Seega tuleks vältida
uushoonestuse rajamist. Auelepa kinnistu detailplaneeringu alal oleva maa
mullaviljakuse boniteet on 34. Detailplaneering on kooskõlastatud
Põllumajandusameti Harju keskusega.
Kehtiva
üldplaneeringu kohaselt on mõeldud uushoonestuste all uusi suuri planeeringuga
kavandatud elamualasid. Kehtiva Kose valla üldplaneeringu punkti 2.3.3 kohaselt
peab ehitusõiguse saamiseks moodustatava
uue katastriüksuse suurus olema üldjuhul 2 ha , laius vähemalt 40m ning katastriüksusele
peab olema tagatud juurdepääs.
2. Keskkonnamõjude hindamisest. “Keskkonnamõju hindamise ja
keskkonnajuhtimissüsteemi seadus” § 6 lg1p13 määratleb olulise keskkonnamõjuga
tegevusena 2100 meetri
pikkuse või pikema peamaandumisrajaga lennuvälja püstitamise. Eesti Vabariigi
määrus 29.08.2005 nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda
keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu" § 13
p7 kohaselt tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang
infrastruktuuri ehitamise valdkonda kuuluva vähemalt 1200 meetri pikkuse
tehiskattega lennurajaga lennuvälja rajamisel, laiendamisel või
rekonstrueerimisel. Detailplaneeringuga planeeritud lennurada on loodusliku
murukattega ja pikkusega 512m. Seega keskkonnamõju strateegiline hindamine pole
vajalik. Kütuse ladustamist ei ole ette nähtud
kinnistul.
3. Detailplaneeringu algatamise hetkel 20.12.2010 ei asunud planeeritav ala
rohevõrgustiku rohekoridori alal. Vastavalt 01.01.2012 jõustunud Kose valla
üldplaneeringule asub planeeritav ala osaliselt kehtiva Kose valla
üldplaneeringu kohases rohevõrgustiku koridoris ning rohevõrgustik kuulub
täpsustamisele detailplaneeringutes. Üldplaneeringu kohaselt rohelise
võrgustiku alal kavandatavate planeeringute puhul tuleb igal juhul arvestada,
et roheline võrgustik jääks toimima. Planeeritavast 21,77 hektarist
moodustab haritav maa 20,33
ha, sellest rohevõrgustiku ala on 19,0 ha . Planeeringuga
vähendatakse looduslikku ala 1,03
ha , millest rohevõrgustiku ala on ca 0,82 ha . Planeeritud
murukattega lennurada ja planeeritud murukattega vibuväljak on arvestatud
looduslikuks alaks ja rohekoridore läbi ei lõigata. Olemasolev põllumajandusmaa
säilib praegusel kujul vähemalt 90 % ulatuses st ei planeerita
ehitis/rajatisi/tegevusi, mis kahandaksid kultuurmaastikus leiduvaid
looduslikke kooslusi või
mis seaksid ohtu
loodusliku iseregulatsiooni säilimise. Planeeringu alale aktiivse kasutusega
infrastruktuure ei rajata. Murukattega lennuraja planeeritud kasutustihedus on
suvisel ja päevasel ajal kaks korda päevas. Auelepa kinnistu detailplaneeringu
lk 25 on välja toodud leevendavad meetmed, mis on olulised rohevõrgustiku
struktuuri ja funktsiooni maksimaalseks tagamiseks. Keskkonnaameti 31.05.2012
vastuskirja nr HJR 14-4/12/12832-2 hinnangul ei ole planeeringulahendusega
kavandatav tegevus rohevõrgustiku kaitse põhimõtetega vastuolus.
4.
Keskkonnaameti 31.05.2012 vastuskirja nr HJR 14-4/12/12832-2 hinnangul ei ole
planeeringulahendusega kavandatav tegevus rohevõrgustiku kaitse põhimõtetega
vastuolus. Planeeringuga kavandatud tegevus ei muuda rohekoridoride asetust
Tallinn-Tartu maantee suhtes. Planeeringuga ei nähta ette ei elamumaa
sihtotstarvet ega ka elamute ehitamist. Murukattega lennuraja ja murukattega
vibuväljaku võib lugeda looduslikuks alaks.
5. Detailplaneeringu
realiseerumisel säilib senine maakasutus praegusel kujul (kultuurheinamaa)
vähemalt 90% ulatuses. Säilib ka piirkonnale omane hajaasustus.
Täiendavad vastulaused.
1. Visuaallennu
tingimustes, hooajaliselt ja päevasel ajal, käitatav murukattega lennurada
kasutustihedusega 2 korda päevas ei põhjusta olulist mürataseme tõusu
piirkonnas.
2. Planeeringualale (21,77 ha ) on ettenähtud 21
sõiduauto parkimiskohta. Seitse sõiduauto parkimiskohta on kavandatud
planeeringualalt väljajääva Kangru talu (9,96 ha ) õuealale.
Vastulause pole arusaadav.
3. Lennundusseaduse § 35² lg3 p 9 ja 10 näevad ette
oluliselt looduskeskkonda muutvate tööde (sh metsaraie) ja ehitus-,
planeerimistegevuse kooskõlastamise vajaduse Lennuametiga. Käesolevaga
nimetatud tegevuste osas keeldu ei ole.
Väidetavate põhiõiguste rikkumisest Asjaõigusseaduse
valguses seoses kaitsevööndiga:
Asjaõigusseaduse § 127 - Kinnisomandi ruumiline ulatus
(1) Kinnisomand ulatub maapinnale ning õhuruumile ülalpool
ja maapõuele allpool seda pinda sellise kõrguse või sügavuseni, milleni ulatub
omaniku huvi kinnisasja kasutamisel.
(2) Kinnisasja omanik ei või keelata tegevust, mis toimub
sellises kõrguses või sügavuses, milleni tema huvi vastavalt kinnisasja
kasutamise otstarbele ei ulatu.
Lennuraja asukohavalikul on lähtutud põhimõttest, et
kavandatud tegevus ei põhjusta metsa raadamist ei planeeringualal ega
väljaspool ala. (vt DP seletuskiri lk 24). Samuti ei muuda planeeringuga
kavandatud tegevus naaberkinnistute põldude ja heinamaade senist kasutust.
4. Vaba aja veetmise võimaluste (rekreatsiooni) lisandumine
lisab piirkonnale atraktiivsust ja ei vähenda kinnisvara väärtust antud
piirkonnas.
5. Detailplaneeringuga
ei ole kavandatud suuremahulisi tööstusrajatisi.
6. Detailplaneeringuga
ei ole ettenähtud ei lennuraja ajutist ega ka pidevat valgustamist.
7. Keskkonnamõjude hindamisest. “Keskkonnamõju hindamise
ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus” § 6 lg1p13 määratleb olulise
keskkonnamõjuga tegevusena 2100
meetri pikkuse või pikema peamaandumisrajaga lennuvälja
püstitamist. Eesti VV määrus 29.08.2005 nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille
korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud
loetelu" § 13 p7 kohaselt tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang
infrastruktuuri ehitamise valdkonda kuuluva vähemalt 1200 meetri pikkuse
tehiskattega lennurajaga lennuvälja rajamisel, laiendamisel või
rekonstrueerimisel. Detailplaneeringuga planeeritud lennurada on loodusliku
murukattega ja pikkusega 512m. Seega keskkonnamõju strateegiline hindamine ei
ole vajalik. Kütuse
ladustamist detailplaneeringu alal ei ole ettenähtud.
Lugupidamisega
/allkirjastatud
digitaalselt/
Vello Jõgisoo
vallavanem
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar